Професійне ретушування
Цей досить великий урок охоплює багато аспектів роботи над портретною ретушшю - від ретуші зморшок і ластовиння, до додання шкіри гладкої й рівної текстури, розподіл світла й тіні на портреті, додавання потрібних деталей...
Можливо цей урок здасться складним для новачків у фотошопі. Але якщо ви твердо візьмете на озброєння принцип - окремий шар для кожної деталі й ефекту й не побоїтеся включати в роботу маски, то ви зможете без праці освоїти ретуш майже на професійному рівні. Відомо, що у фотошопе є кілька способів зробити той самий ефект. Цей урок - так само не претендує на те, щоб стати унікальним, забувши про інші прийоми й техніки, але він навчить вибирати правильну техніку для кожного конкретного фото.
Процес ретуші складається з 6 головних кроків.
1. Регулювання рівня яскравості.
2. Ретуш дефектів шкіри
3. Додавання шкірі "тонкого макіяжу"
4. розподіл світла й тіні.
5. додання деталям портрета природної текстури
6 фінальна корекція колірної палітри.
От кілька прикладів ретуші.
Якщо все робити з почуттям міри, то ступінь ефектів завжди можна контролювати й змінювати по вашім смаку й вимогам.
Оригінал – це всього лише зображення з відеоролика, дуже низького дозволу.
Ці приклади показують, що навіть такого типу зображення легко піддаються ретуші й зробити її можна дуже успішно.
Неретушоване фото
Можливо цей урок здасться складним для новачків у фотошопі. Але якщо ви твердо візьмете на озброєння принцип - окремий шар для кожної деталі й ефекту й не побоїтеся включати в роботу маски, то ви зможете без праці освоїти ретуш майже на професійному рівні. Відомо, що у фотошопе є кілька способів зробити той самий ефект. Цей урок - так само не претендує на те, щоб стати унікальним, забувши про інші прийоми й техніки, але він навчить вибирати правильну техніку для кожного конкретного фото.
Процес ретуші складається з 6 головних кроків.
1. Регулювання рівня яскравості.
2. Ретуш дефектів шкіри
3. Додавання шкірі "тонкого макіяжу"
4. розподіл світла й тіні.
5. додання деталям портрета природної текстури
6 фінальна корекція колірної палітри.
От кілька прикладів ретуші.
Якщо все робити з почуттям міри, то ступінь ефектів завжди можна контролювати й змінювати по вашім смаку й вимогам.
Оригінал – це всього лише зображення з відеоролика, дуже низького дозволу.
Ці приклади показують, що навіть такого типу зображення легко піддаються ретуші й зробити її можна дуже успішно.
Неретушоване фото
середній етап роботи
повна ретуш
Крок 1 Регулюємо рівні (яскравість, тоновий діапазон)
На першому етапі роботи важливо правильно підібрати рівень яскравості.
Перед початком будь-якої роботи з ретушування ЗАВЖДИ копіюйте оригінальний фоновий шар і залишайте його внизу палітри. Ніколи не робіть на ньому ніякої корекції. Це питання схоронності вашого зображення - якщо щось піде не так, у вас завжди буде можливість повернутися до оригіналу й переробити. Отже, копіюємо шар і працюємо із цією копією.
Існує кілька способів створити дублікат шаруючи. Наприклад, через головне меню Layer> Duplicate Layer
Другий – за допомогою комбінації клавіш Ctrl+J або Option+J для Мас.
Можна мишкою перетягнути шар на кнопку Create і new layer унизу палітри шарів.
Дайте обов'язково назву продублированному шарую . У подальшій роботі у вас може вийти велика кількість шарів і ви можете просто заплутатися в них, якщо не дасте підходящої назви кожному.
Оскільки ми будемо робити на цьому шарі корекцію яскравості за допомогою настроювання рівнів, можна так і назвати шар "Яскравість - рівні" (щоб перейменувати шар - подвійний клич по його назві - друкуємо свою назву шаруючи)
Отже пам'ятаємо завжди!!!
Зберігаємо вихідне зображення недоторканим у вигляді самого нижнього рівня.
Робимо нові шари для кожної зміни й ефекту. Це додасть вашій роботі гнучкість і можливість завжди все виправити.
Для зміни параметрів яскравості в тому числі корекції темних і середніх тонів будемо користуватися настроюваннями Рівні (Levels) і Криві (Curves) Ідемо в меню Image> Adjustments> Curves (Зображення – Корекція – Криві) або тиснемо (Ctrl+M) Діалогове вікно кривих дозволяє регулювати яскравість і контраст стосовно до всього зображення. У нашім випадку ми встановлюємо курсор у центр кривої потягнемо криву вліво або вправо, понаблюдаем як при цьому буде мінятися зображення.
Все залежить від того, чи треба нам зробити зображення темніше або яскравіше. Робота із кривими добре допомагає відрегулювати ступінь яскравості середніх тонів.
Див малюнок: Якщо ми зрушимо криву так, як зазначено на скриншоте, те ми зробимо зображення яскравіше.
Криві також можна використовувати й для роботи над контрастністю зображення, корекції кольору. Поекспериментируйте на дозвіллі - ви зрозумієте, що Криві - дуже потрібний інструмент фотошопа.
Тепер давайте розглянемо роботу діалогу Levels (Рівні) - викликати його можна комбінацією клавіш Ctrl+L
(посуваємо чорний і білий повзунки до початку гистограмми, регулюємо середні тони - сірий повзунок)
Пересуньте лівий (чорний) повзунок ближче до того місця, де починається сама гистограмма – графічне зображення розподілу темних і світлих пикселей.
Ви побачите, що якість фото значно покращиться за рахунок збільшення темних пикселей (якщо саме їх не вистачає на фото)
Якщо у вас на фото відсутні білі пиксели, те лівий повзунок також спочатку буде перебувати " осторонь" від краю гистограмми. Зруште його левее. Якість фото покращиться за рахунок збільшення світлих пикселей Середнього повзунка використовуйте для регулювання середніх тонів. На гарній фотографії повинен бути присутнім весь тоновий діапазон - від чорного до білого при гарній розмаїтості середніх по яскравості тонів.
Важливо!
Оскільки відбиття яскравості й контрасности дуже залежить від настроювань вашого монітора, то при корекції на комп'ютері все може здатися вам на перший погляд просто чудовим. Але при печатці фото, ви можете одержати обескураживающей результат.
Тому рада – автора уроку. Якщо ви всерйоз вирішили зайнятися ретушшю або взагалі комп'ютерною графікою, то знайдіть можливість правильно відрегулювати ваш монітор під існуючі стандартні настроювання. Для цього є спеціальні правила, програми й тести. Наприклад. Найпростіший тест.
Якщо на цій смузі ви не можете чітко розрізнити 10 відтінків значить із монітором у вас дійсно проблеми.
Отже, ми відрегулювали наш портрет таким чином, що в ньому присутні в невеликих кількостях чорний і білий кольори й широкий діапазон середніх тонів.
Тепер можна переходити до другого етапу - ретуші дефектів шкіри.
Step 2.
Що завжди відрізняє фотомоделей на сторінках журналів?
Ну звичайно, ідеальна шкіра. Це результат ретуші?
По правді говорячи, не тільки . По-перше, самі моделі проходять серйозний відбір, їх знімають професійні фотографи за допомогою першокласного з, над їхнім іміджем і макіяжем також працюють професіонали. Так що нам, що займається аматорською фотозйомкою можна тільки зовсім небагато наблизитися до того ідеального гламуру, що
ми бачимо в улюблених журналах. Але ми все-таки спробуємо. Тому давайте почнемо воювати з дефектами шкіри. Робимо це на новому шарі, щоб тримати все під контролем. Отже, створюємо новий шар угорі палітри. Називаємо його, наприклад "дефекти шкіри". Якщо ви хочете домогтися супер-гламурного зображення, можна створити навіть 2 подібних шари. На другому коригувальному шарі можна видаляти значні дефекти – зморшки, плями та ін. навколо рота, носа, на щоках, під очами й навколо підборіддя й щік у той час, як перший шар буде служити для видалення дрібних дефектів (дрібні прищики, ластовиння…)
Якщо повне видалення дефектів здасться неприродним, то ми завжди можемо змішати шари, щоб частково повернутися до первісного виду фотографії.
Розглянемо інструменти фотошопа, які використовуються для видалення дефектів шкіри. Spot Healing Brush – чудовий інструмент, що з'явився в програмі, починаючи з версії CS2. Просто кликніть по цятці на шкірі й воно зникне. Немає необхідності брати зразки кольору або застосовувати інші настроювання. Інструмент сам автоматично визначає зразок тону,
виправляє дефекти й потім автоматично "вживляет вилікувана ділянка шкіри" на колишнє місце. Іноді буває необхідність регулювати розмір кисті або параметр твердості, особливо якщо ви вже працювали над цією ділянкою й він виглядає злегка розмазаним. Помнете, що розмір кисті повинен бути злегка більше, ніж цятка на шкірі, що ви забираєте.
Корисні клавіатурні скорочення:
Клавіші що відкривається й закриваються квадратні дужки [ ] дозволяють швидко міняти розмір кисті. І цієї ж клавіші в комбінації з Shift міняють твердість кисті. Healing Brush – кисть, Що Відновлює. Принцип роботи схожий, але спочатку потрібно взяти зразок шкіри (кликнути по обраній ділянці-зразку, утримуючи Alt) Цей інструмент чудовий для роботи на ніжних ділянках шкіри, особливо біля очей.
Clone Stamp Tool (Клонирующий штамп). Так само вимагає узяття зразка шкіри для клонування. Різниця в роботі з попередніми двома інструментами:
зразок шкіри лягає на нову ділянку, не змішуючись по кольорі з лежачими поруч тонами. Іноді це буває дуже необхідно, особливо на границях ділянок шкіри й наприклад одягу.
Можна використовувати й звичайну кисть зі зниженим значенням opacity. Утримуючи Alt, беремо зразок тону на потрібній ділянці, потім переносимо кисть на плями й дефекти й зафарбовуємо їх.
Іноді при роботі з кистю буває важливо правильно встановити (режим) brush blend mode (ці настроювання ви знайдете
у верхній частині меню, при обраному інструменті "кисть" Наприклад, якщо режим змішування кисті встановити на Color, те в цьому випадку буде мінятися тільки колір, а світіння тонів шкіри не буде змінюватися. Це дуже допомагає при роботі над нерівними ділянками шкіри, наприклад вилиці.
І знову корисні нагадування:
Ви помнете принцип, висунутий нами спочатку – кожну корекцію робимо на новому шарі. А як же бути в цьому випадку з узяттям зразків? Адже шар прозорий і колірні відтінки на ньому немає?
А дуже просто. Ставимо галку вгорі в меню у віконці Sample All Layers (зразок всіх шарів) при обраних клонирующих інструментах, переконуємося, що активним у нас є новий чистий шар і начинаем працювати.
І ще рада. Яка би кисть не була обрана для ретуші, краще, якщо її параметр opacity (непрозорість) не буде перевищувати 20=30%. Це дозволить накладати напівпрозорі мазки, контролюючи їхню насиченість. Образно говорячи "будувати колір"
Використання при ретуші кистей з непрозорістю 60% і вище часто робить ретуш дуже помітної, і лінії й мазки видим, грубуватими й штучними От як виглядають настроювання першого шару корекції дефектів шкіри.
Видаляємо дрібні дефекти шкіри
(видаляємо дрібні плями й зморшки інструментами, як було описано вище. Повернути природність шкірі ми можемо пізніше, змінивши режими змішування шарів)
А от так може виглядати ваш шар видалення дефектів по закінченні цього етапу роботи /
Якщо ваші підфарбовування й підмазування виглядають нав'язливо, можна просто знизити рівень opacity (непрозорість) шаруючи, на якому ми робили ці корекції. Для цього є спеціальний повзунок угорі праворуч у палітрі шарів. Наскільки знизити цей рівень – вирішувати вам.
Іноді виникає бажання зупинитися після цього кроку. Дефекти вилучені. Відрегульовано рівні, яскравість і діапазон тонів. Що ще?
Ну тоді поєднуємо шари й будемо любуватися результатом!
Але все-таки ми підемо далі й будемо домагатися не просто шкіри без дефектів, а "бездоганної шкіри".
Крок 3
Ідеальна шкіра.
На портретах, які ми ретушуємо буває маса недоліків шкіри, причиною яких можуть бути як дефекти самої шкіри, так і невдала зйомка.
Раніше для вирівнювання дефектів застосовувалися такі прийоми як робота з каналами або размитие по Гауссу, робота інструментом Smudge Tool. Вони служили й служать для згладжування. У версії фотошопа CS2 з'явився фільтр Surface Blur – ще один інструмент для додання шкірі ідеального виду.
Застосування цього фільтра може стати основою для подальшої роботи над макіяжем.
Як він працює?
Він бере зразки пикселей тонів шкіри із всіх ділянок особи й м'яко змішує їх між собою.
Усім хто більше менш знаком з основами макіяжу відомо, що дуже важливо правильно підготувати для нього гарну основу. Без цієї основи макіяж ляже грубо й зухвало. Наше завдання – підготувати таку основу на фотопортреті, що найчастіше грішать не тільки проблемами самої шкіри людини, але й помилками невдалої фотозйомки.
До появи фільтра Surface Blur ретушери проводили багато часу, працюючи з каналами, лавіруючи між режимами LAB і RGB. І все це заради ефекту ідеальної шкіри.
Surface Blur допомагає впоратися з багатьма проблемами за кілька мінут.
Головне в його використанні – підібрати правильні настроювання й не втратити почуття міри. Цей фільтр добре працює у всіх випадках, де потрібно домогтися ефекту гладких поверхонь.
Як же працювати з фільтром.
Після того як ми проробили всю підготовчу роботу, описану вище, копіюємо всі шари й об'єднавши ці копії, створюємо новий складений шар ( самі шари не торкаємо – вони повинні залишитися як є, щоб у будь-який час можна було повернутися до роботи з кожним з них.). Цей шар стане основою подальшої роботи.
Тепер ми створимо ще одну копію цього складеного шару, до якого й будемо застосовувати фільтр Surface Blur.
От така підказка, як швидко зробити складений шар, залишивши при цьому всі попередні шари недоторканими: Утримуємо клавіші Shift+Ctrl+Alt одночасно, і не відпускаючи їх, тиснемо по черзі N а потім E. Ви побачите, що у вас вийшов новий шар угорі, складений з попередні а попередні шари не змінилися.
Тепер проробимо цей крок з комбінацією клавіш ще раз, щоб додати новий шар, до якого й будемо застосовувати фільтр Surface Blur.
Давайте подивимося як повинна виглядати палітра із шарами до цього етапу роботи.
Розташування шарів самий нижній – наш фотооригінал шар вище (Brightness corrections)– той, на якому ми робили корекції яскравості й тонового діапазону (рівні, криві) ще вище (Blemish removal layer) – шар на якому ми замазували дефекти шкіри
Вище – Composite layer – складовій шар, що вийшов із трьох нижележащих у результаті комбінації клавіш і сама верхній – копія попереднього, до якого ми будемо застосовувати Surface Blur фільтр На наступному скриншоте - як знайти потрібний нам фільтр
Застосування фільтра до верхнього шару.
Значення настроювань підбираємо для кожного фото самостійно.
3 скриншота нижче допоможуть вам це зробити.
На першому скриншоте – шкіра недостатньо гладка. Можна збільшити значення настроювань.
На другому – зображення як у тумані – занадто більші значення настроювань фільтра.
На третьому - шкіра виглядає гладкої й рівної. Фільтр застосований правильно.
Звичайно, правильне застосування фільтра вимагає практики. Добре, коли в результаті дії цього фільтра щоки не дуже сильно осветляются й на них залишається діапазон приємних відтінків темних тонів.
Погодитеся, що навіть правильне застосування цього фільтра робить занадто сильний ефект, і портрет здобуває штучний "ляльковий" вид.
Тому на наступному етапі нам потрібні додаткові прийоми, які дозволять зм'якшити його дію, повернути шкірі правильні тіні й текстуру.
Тепер, напевно, найважливіший момент - створимо ретуш- маску, що дасть можливість дуже для дуже тонких і детальних корекцій.
Ретуш-Маска
Це сама художня й тонка частина роботи. Якщо ви освоїте цей вид роботи, то наблизитеся до того, що називається професіоналізм у ретуші. Ви зможете виправляти, малювати, домальовувати текстури, світла й тіні, волосся, губи, вії й брови й навіть прикраса…
Маски - це окреме велике питання в освоєнні фотошопа. По цій темі є величезна кількість уроків, написані книги (наприклад чудова книга Катрин Айсман). В одному уроці не охопити всі аспекти, що стосуються роботи з масками, тому раду - пошукайте й ознайомтеся з масками в інших джерелах, у тому числі Інтернет-Ресурсах. Тут ми розглянемо один аспект застосування масок з 6 основних.
Техніка, про яку ми будемо говорити називається "чорна маска" або hide-маска (скривающая маска) Вона додається до шару, коли під ним є ще один.
На верхньому можна малювати й при цьому дуже тонко й акуратно змішувати його з нижележащим.
Звичайно, якщо ви працюєте із двома шарами, те верхній перекриває нижній, блокує його. Як змінити це й зробити доступним одночасно й нижележащий шар?
Ми просто додамо до верхнього шару маску. Спочатку вона повністю сховає зображення верхнього шару. Але в тім місці, де ми
почнемо малювати на ньому білою кистю, зображення знову стане з'являтися над зображенням нижнього шару. Таким чином, якщо вам потрібно змішати елементи текстури, размития або інші корекції верхнього шару з нижележащим, ви просто зможете зробити це, працюючи по масці м'якою кистю білого кольору з низькими значеннями opacity (непрозорість).
Маска дозволить вам робити будь-які корекції ретуші, тримаючи все під 100%-ним контролем.
Якщо вам щось не сподобалося у вашій роботі, то повернути все назад буде дуже просто.
Просто зміните колір кисті на чорний і "зітріть" всі зроблені зміни.
Отже, - коректуємо білою кистю, а чорною кистю – стираємо й ховаємо не сподобалися нам зміни. А низьке значення opacity ( 14-30%) кисті дозволить вам робити ретуш м'якої й уникнути різких ліній і чітких непотрібних границь тонів.
Як це робиться? Після того як ви створили два однакових шари до верхнього застосували якийсь коригувальний ефект. У нашім випадку як ви пам'ятаєте, це був фільтр Surface Blur, але це можуть бути й інші прийоми, природно – додавання різкості,
цветокоррекция або щось ще. Ефект цей виявилося досить сильним і зараз завдання небагато зм'якшити його
Робимо активним шар Surface Blur і додаємо до нього маску – клікам по прямокутнику, схожому на
фотоапарат, унизу палітри шарів.
Одна деталь. Нам потрібна чорна маска, що приховує, тому кликати по цьому значку будемо
втримуючи клавішу Alt (Option) інакше ви одержите білу маску, робота з якої буде відрізнятися від нашої. Ви побачите, що поруч із піктограмою шаруючи в палітрі з'явився значок чорний значок маски.
Маску можна також додати через меню Layer>Layer Mask>Hide All (Шар – Маска шаруючи – сховати все)
Для того щоб почати працювати по масці, по ній потрібно просто кликнути мишею, вона стане активної – навколо її з'явиться невелика рамка.
Тепер беремо білу кисть, знижуємо рівень її opacity до 6-30%. Починаємо малювати їй по масці. Ви побачите як размитие (результат застосування фільтра) м'яко вертається на зображення. Пройдіться кистю по тому самому місцю кілька разів, щоб підібрати ступінь размития, яку потрібно повернути фотографії. У першу чергу обробіть щоки й чоло. У границь і в тих місцях, де ви видаляли складки й зморшки ступінь размития краще зробити менше.
А в цілому – вся робота на цьому кроці залежить від вашого художнього смаку й бажання.
От скриншот
Напису на ньому в основному повторюють сказане вище.
Але все-таки нагадаю.
Угорі – 20% opacity кисті щоб зробити ретуш м'якої й пластичної.
стрілки ліворуч, напис унизу – працюємо білим кольором по масці, щоб повернути ефект Surface Blur.
У палітрі шарів зверху долілиць:
Чорно-біла маска
Шар Surface Blur з доданою маскою.
Перш ніж почати роботу з маски переконаєтеся, що вона активна – кликніть по ній. При активній масці навколо їй ви побачите невеликий прямокутник-обрамлення.
Після того як ви закінчили роботу з маски, вона буде виглядати приблизно от так.
Ніж світліше ділянки на масці, тим сильніше на цих ділянках буде проявлятися ефект Surface Blur, на сірих ділянках ступінь ефекту повернутий частково, на чорних – ефекту фільтра не буде.
Використання цій техніці застосовно для будь-яких типів корекції, і дозволяє всю роботу тримати під контролем і що важливо – переробити на будь-якій стадії.
Як уже було сказано, якщо щось при роботі з білою кистю пішло не так, просто натисніть Х, колір кисті поміняється на чорний і попрацювавши кистю по цих ділянках знову, ви повернетеся до більше раннього стану фото.
Якщо вам у цілому не сподобалося, то що у вас вийшло, немає необхідності вертатися до попереднього кроку з фільтром Surface Blur, можна просто видалити маску (тільки маску, а не шар з нею), додати нову й почати заново роботу із кроку з маскою.
Крім того в цьому кроці у вас ще на озброєнні – opacity (непрозорість) самого шару – рухаючи там повзунка
ви самі вирішите на якому значенні варто зупинитися.
Режими змішування шарів (mode) також можуть виявитися корисні.
Спробуйте такі : overlay, softlight, lighten, darken and multiply (перекриття, м'яке світло, посвітління, затемнення й множення).
Як уже було сказано, робота з такою маскою може застосовуватися не тільки на шарі з ефектом Surface Blur, але й там, де додані інші ефекти і їхня дія має потребу в корекції - це може бути шар, до якого застосовувалася корекція різкості, шуму, цветокоррекция, накладення текстур...
Комментариев нет:
Отправить комментарий